حقیقات بیشماری در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر سازمانها و شرکت ها اثبات کرده است که عدم داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب سبب کاهش عملکرد کارمندان می شود. برای مثال:

1- در دفاتر کار گروهی به آن اندازه که فکر می کنید فضاهای مشارکتی ندارند.

2- میزهای ایستاده از نظر فیزیکی برای بدن انسان مناسب نیستند.

3- صندلی ها استاندارد نبوده و برای بدن مناسب نیستند.

در زیر درباره ی روندهای جدید طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان آن صحبت خواهیم کرد که به شما برای داشتن یک محیط کار بهتر کمک خواهند کرد.

تقسیم بندی فضا

متاسفانه در شرکتها برای جدا سازی فضاها از تعداد زیادی اتاقهای کوچک استفاده کرده اند.هدف از تقسیم بندی فضاها کاهش سطح حواس پرتی کارکنان بوده اما برای صرفه جویی در هزینه و بهره وری از فضا، در شرکت ها قسمت هایی از فضا را که می بایست راحت تر و بهره ور تر باشند را به فضایی تنگ، غیر قابل انعطاف و غیراجتماعی تبدیل کردند.

سپس با گروهی شدن برخی کارها در شرکتها، دست به یکپارچه کردن فضاها با برداشتن دیوارها و حذف حریم خصوصی در دکوراسیون اداری زدند.

حالا وقتی حرف از تقسیم بندی فضاها با استفاده از اتاق ها می شود، ناخودآگاه تصویری از یک فضای کسل کننده با عدم وجود تعاملات اجتمایی در ذهن ایجاد می شود.

اما در سال 2020 طراحان دکوراسیون اداری و تجاری تحولاتی در اینگونه تقسیم بندی ها در نظر گرفته اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.